Co robić?

Co robić, gdy w głowie 
Zagnieździ się rym?
Co robić, co robić, 
Co robić mam z tym?

Co robić, gdy wierszyk
Białym być nie chce?
Gdy struny melodii 
Wciąż łechce i łechce?

Gdy pląsa po łące 
Jak konik ten polny 
Beztroski i cudny 
I jakże swawolny?

I pląsa, i pląsa i pada bez tchu
Co robić z konikiem, co zrobić 
mam mu?

Poważny nie będzie on chyba już nigdy,
Lecz przecież nie robi to nam żadnej krzywdy?
Że jeden ten konik wciąż pląsa i pląsa 
Czy o to wypada wciąż jeszcze się dąsać?

I minę wypada nasrożyć jak nikt?
Toż zabezpieczony nasz byt jest i wikt!
A konik na koniec sezonu letniego 
Umierać pod płotem znów będzie, kolego!

Pożałuj konika, kolego mój srogi,
Jeżeli ów muzyk choć troszkę ci drogi
I rzuć mu okruszek malutki lub dwa,
Gdy konik do wódki zatańczy raz-dwa

(Grafika autorstwa Anny Gil, kontakt: https://www.gilanna.studio/)

Komentarze

  1. Znam ci ja problem!
    Gdy kłopot mam z rymem,
    czasami po prostu, cóż,
    puszczam go z dymem…
    Tymczasem mi serce
    radośnie tak bryka,
    że Ty masz wciąż bzika
    na punkcie konika! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konika cudnego nie lubić się nie da
      Wie o tym koleżanka, wie i kolega
      Rysunek ma lekki i lekki uśmieszek
      I patrzy nieśmiało, że bardzo się cieszę
      Że hopsnął akurat na moją polanę
      Spłoszyć się może to zwierzę narwane
      Czy wróci? Nie wróci? A któż to wie?
      Ucieszył Ciebie, ucieszył i mnie
      Niech hopsa dokąd go niesie muzyka
      Niech pląsa, szaleje, niech się nafika
      A jeśli się kiedyś brykaniem umęczy
      Zabierz go, miła, na spacer po tęczy

      (Takie małe nawiązanie do Twojego "Spaceru po tęczy")

      Usuń
  2. Czyż mamy wpływ na konikowość konika?
    Mam nadzieję, że nikły, dzięki czemu nie znika,
    Z łąki, pastwiska, czy z pola widzenia.
    Dając uszom i oczom możliwość wytchnienia.
    Nie brońmy konikom fikać i cykać,
    To ich natura i nie nam jej tykać.
    Mam prośbę od siebie, Panowie i Panie,
    Konik konikiem niech pozostanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Świat, jakim jest

Czarne łabędzie i Jaśniekoty

Pod skórą